Sunday, July 13, 2008

Al – Fatiha’. shamir aziz


Inililahi wa inna ilahi raji’un, penulis mengucapkan takziah di atas kematian saudara Mohd Abdul Rauf B Tumiran dan seluruh ahli keluarganya tepat jam 3.30 petang/12hb Julai 2008 bersamaan 9 Rejab 1429 hij.

Al –Fatihah.

Seluruh warga GPMS berasa sedih dan teramat dukacita di atas pemergian beliau dan seluruh ahli keluarganya. Sesungguhnya setiap yang hidup itu pasti akan merasa mati. Jenazah beliau di jumpai terdapar di pinggir laut perjuangan oleh dua orang saudagar permata yang sebetulnya sedang memperagakan intan mutiara perjuangan kepada anak bangsa Melayu.

Sesungguhnya Rabbul Jalil, berkuasa ke atas setiap sesuatu yang bernyawa. Hasil post-moterm mendapati beliau tersalah mengambil preskripsi Anugerah Khas sebagai Cawangan Khas Terbaik pada persidangan Agung Tahunan yang lepas. Ramuan ORIGINAL yang diwakilkan kepada penulis oleh Yakqub adalah hasil herba asli untuk menghilangkan lenguh-lenguh sendi; mengharungi pelbagai onak duri perjuangan sepanjang kekalutan kemelut Suhaimi-Reezal. Kongres Mahasiswa Melayu Kebangsaan-KOMMEK dihargai kerana menjadi medium pertemuan dan penyatuan dua Khalifa Umah. Penulis berpendapat PRESKRIPSI ke-2 sepatutnya diberikan kepada adinda dari GPMS Kolej Islam Antarabangsa diatas sumbangan yang tiada tara-nya BERGANDINGAN menjelajah CERUK,DENAI,LECAH,LUMPUR seluruh negeri-negeri Semenanjung, Sabah dan Serawak membawa misi IQRA’ kepada anak Melayu sepanjang 4 bulan berturut-turut Kembara GPMS-NAZA dan lain-lain.

Resam padi, makin berisi makin tunduk.

Penulis tidak pedulikan nama, pangkat atau darjat, hatta, sehingga ke hari ini penulis dan taulan masih lagi menyusun kerusi untuk adik-adik bunga bangsa, mengikat banting dan menampal poster program tanpa ada upah walau sesen pun. Penulis berasa amat terkilan dengan tindakan yang penulis sifatkan sebagai DANGKAL,BODOH dan DAYUS. Penulis akan menghormati keputusan yang di buat SEKIRANYA dibentangkan dihadapan Y.Bhg Dato Presiden didalam sidang bersama Pucuk Pimpinan semalam. Penulis tabik hormat, dan junjung tinggi hasrat dan cita mulia yang disuarakan. Namun, tindakan beliau yang tidak mengormati majlis, malah cubaan untuk melunturkan semangat hadirin yang membakar menyala, SALAH!!

Junjungan Nabi SAW tidak mengizinkan Jibrail a.s. untuk menghapuskan penduduk Taif dari muka bumi ini biarpun beliau dihina dan di cerca. Apalah ertinya penderitaan kita jika dibandingkan dengan beliau. Mungkin preskripsi yang di telan sejak 14 Ogos tahun lalu, iaitu selama hampir 11 bulan telah sebati dengan darah beliau. Preskripsi yang sepatutnya menjadi tonik, sekali telan, terus tegak berdiri telah manjadi racun Takabur yang menghilangkan deria rasa serta sensitiviti hormat sebagai orang timur. Penulis memohon agar tiap yang membaca artikel ini mendoakan anak-cucu keturunan beliau mendapat hidayah dan kembali ke pangkal jalan. Insya’Allah

Kepada Yakqub, teruskan perjuangan. Kita mungkin berbeda idealogi tetapi destinasi kita tetap sama. Seluruh warga Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) - UIAM, IKIP, KMPP, KIA, KPMIM, KTB, POLITEK SAS, UDM, UM, UPM, UPSI, UNISEL, UTEM, UUM, UKM, USM dan UITM seluruh Malaysia kecuali cawangan khas kapal karam yang berpencak silat di bawah bayang-bayang pencapaian era 70’an akan bersamamu mengharungi perjuangan ini.

Kalau ditakdirkan semuanya pergi, penulis tetap setia..!

W’alam.

No comments: